Постинг
16.10.2013 19:03 -
Декодер, кабели, антена и майстор, който да настрои телевизорите – мит за лесната и евтина цифровизация
Автор: gogi6666
Категория: Технологии
Прочетен: 16675 Коментари: 20 Гласове:
Последна промяна: 16.10.2013 19:09
Прочетен: 16675 Коментари: 20 Гласове:
57
Последна промяна: 16.10.2013 19:09
Ще споделя мои наблюдения от изминалата седмица, свързани с цифровизацията на телевизията, настройките и закупуването на необходимите за целта допълнителни технически аксесоари (без които поредната техническа революция за България не би се осъществила).
Цифровизацията се оказва не толкова елеменарна и евтина, колкото я рекламираха по телевизията преди време. Няма нищо общо с дебилното обяснение "това се пъха тук, а онова - там - и готово!". Още повече, че повечето са възрастни хора, които са твърде далече от съвременните технологии.
Освен декодер, се налага допълнително закупуването на антена, кабели и ако декодерът се случи дефектен, трябва да се разправяш и да ходиш да го смениш.
Като отидеш да купуваш декодер, продавачите не обясняват, че е нужна нова антена, това ти си длъжен да знаеш сам. А за целта е необходима къса антена за съответния диапазон.
Също така, декодерите не работят добре с антенния кабел и е необходимо да се купи кабел, за да се пусне сигнал през видео входа (AV)
Останалата част от статията може да прочетете тук.
А от майстора на ремонтите на битова техника следва пожелание за спокойна вечер и успешен четвъртък!
Цифровизацията се оказва не толкова елеменарна и евтина, колкото я рекламираха по телевизията преди време. Няма нищо общо с дебилното обяснение "това се пъха тук, а онова - там - и готово!". Още повече, че повечето са възрастни хора, които са твърде далече от съвременните технологии.
Освен декодер, се налага допълнително закупуването на антена, кабели и ако декодерът се случи дефектен, трябва да се разправяш и да ходиш да го смениш.
Като отидеш да купуваш декодер, продавачите не обясняват, че е нужна нова антена, това ти си длъжен да знаеш сам. А за целта е необходима къса антена за съответния диапазон.
Също така, декодерите не работят добре с антенния кабел и е необходимо да се купи кабел, за да се пусне сигнал през видео входа (AV)
Останалата част от статията може да прочетете тук.
А от майстора на ремонтите на битова техника следва пожелание за спокойна вечер и успешен четвъртък!
Тагове:
И мои възрастни съседи имаха проблем с декодерите и цифровата телевизия. За късмет, на мен не ми се налага да минавам през тази техническа революция. Хубава вечер! :)
цитирайЗа декодер, за кабелна и за какво ли не. Модерен рекет му викам. Начин да вземат от хората още пари.
цитирайНе зная дали е само начин да се прибират пари само, но не може да се отрече, че това е за по-доброто качество на телевизионните предавания. Винаги има слаби страни, по-скоро дефектни стоки в магазинната мрежа!
Поздрави, майсторе и леки ремонти! :)
цитирайПоздрави, майсторе и леки ремонти! :)
4.
elizabethany -
МОжеха да изчакат няколко години и тогава цифровизацията щеше да бъде излишна.
17.10.2013 10:17
17.10.2013 10:17
Да спестят нерви на хората покрай процеса. Хубав ден и от мен, майсторе. ;)
цитирайОт доста години сме на цифрова телевизия към Булсатком, с 2 приемника. Почти не сме имали проблеми, само миналата година с въвеждането на новите HD приемници и смяната им(безплатно), отново първи се уредиха шуро-баджанаците. След бурната ми реакция, се намери начин :))) да ни сменят само единия приемник, за другия се наложи да чакаме 6 месеца, а когато вече можеше да се смени, се оказа(беше нововъведение), че трябва за 2-рия приемник да се заплати сумата от 60лв. Ами, който се е уредил-уредил, който не е, да е!:))) За всички останали(като мен):) излиза така, че ако решат да си сменят 2-ри приемник, все едно си плащат и за 2-та.
Честито! :)))
цитирайЧестито! :)))
6.
hristo27 -
И пак опираме до максимата: &quo...
17.10.2013 11:03
17.10.2013 11:03
И пак опираме до максимата: "Ако е евтино, лесно и в услуга на хората, това няма да се случи в България."
Кой се наема да ме опровергае?
цитирайКой се наема да ме опровергае?
аз като слушах, че телевизията ще става цифрова си помислих - декодери, кабели, устройства - глупости. Отидох и си купих нов телевизор за 470 лева (старият бе от 15 години) и сега съм доволен. не че гледам аналогова телевиизя, но ако гледах няма да имам нужда от някакви тъпи устройства, пък да се чудя кое дистанцинно - за телевизора -кое за устройството. ОСвен това си е друго да гледаш кабелнаат на HD
цитирай42 инча Тошиба.... - и въпросът е решен.
цитирайДобър да е денят Ви.
Благодаря Ви, за полезната тема!
Купих си декодера на 16.08.2013г., включих го с предложената антенка и ми излязоха трите програми на канал 1.
Работи три седмици.
Отидох в магазина на 10.09.2013г., видяха ме с кутията и ми показаха опашката, бяха около 20 човека. Чаках 2 часа, провериха го, дадоха ми нов и се прибрах.
Обясних на съседите и почнахме с обръщането на антените, и закрепването им.
Да, сега сме доволни, имаме 11 канала, все още работят и спестихме от кабели, и нови антени.
Доволни сме, за сега, качеството е добро!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирайБлагодаря Ви, за полезната тема!
Купих си декодера на 16.08.2013г., включих го с предложената антенка и ми излязоха трите програми на канал 1.
Работи три седмици.
Отидох в магазина на 10.09.2013г., видяха ме с кутията и ми показаха опашката, бяха около 20 човека. Чаках 2 часа, провериха го, дадоха ми нов и се прибрах.
Обясних на съседите и почнахме с обръщането на антените, и закрепването им.
Да, сега сме доволни, имаме 11 канала, все още работят и спестихме от кабели, и нови антени.
Доволни сме, за сега, качеството е добро!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
Това е бизнес братя за милиони и може би милиарди лева! Защо ли? Само след някоя и друга година телевизорите с кинескопи ще свършат живота си и тогава ще се наредите на опашка за нови телевизори LED-ове ,медове и ит.н. Преди това закупихте декодерите, кабелите, антените, включихте се към тая и оная TV или кабеларка. Честотния диапазон на аналоговата остана празен и ще бъде прилапан от някой мастит бизнесмен.
Ядовете ви покрай цифровизацията сега са нищо в сравнение с това, което ни очаква много скоро.
цитирайЯдовете ви покрай цифровизацията сега са нищо в сравнение с това, което ни очаква много скоро.
Смениха го.
Съгласен съм с публикацията и изразените по-горе мнения. Поздрави, майсторе! ;-)
цитирайСъгласен съм с публикацията и изразените по-горе мнения. Поздрави, майсторе! ;-)
Може качеството на картина и звук да са по-добри от тези на аналоговата тв., но качеството на това, което се излъчва по тв каналите е една голяма 0, бълвоч, боза и помия. Затова - НЕ, благодаря. Цифровизацията беше за мен удобен повод да приключа окончателно с телевизията и сега с ръка на сърцето мога да кажа, че хич не ми липсва. Имам си компютър, книги, радио, и най-вече повече време за любимите хора, а това ми е предостатъчно!
цитирайХубава вечер и приятни почивни дни, майсторе!
цитирайЦелта на публикацията ми бе да споделя проблеми, на които се натъкнах през последните две седмици и да информирам за какво да се внимава при поставяне на декодери. Радвам се, че заехте позиции и изразихте своите впечатления и опит по темата. Дано сме били полезни на тези, които още не са свързали декодер към телевизорите си!
Лека вечер и спокоен уикенд! :)
цитирайЛека вечер и спокоен уикенд! :)
До сега ми се наложи да помогна на десетина човека с настройки на цифрови декодери (сет-топ-бокс). Когато им казвах, че са необходими кабели за включване на декодерите в тв приемника те казваха - ама нали за тези кабели не са казвали в рекламите нищо. Кабелите от типа "скарт към скарт" не винаги са от полза, защото някои приемници нямат такава връзка, а се налага "скарт към чинч".
Да не говорим, че и при един се наложи изобщо да не използвам такъв кабел (стар руски телевизор Електрон Ц-280 ДБ), при който се наложи настройка от каналите докато излезе графиката на декодера на екрана.
Вярно е, че при възрастните хора е много трудно да се справят с положението.
Аз се занимавам със сателитни истории повече от 20 години и нямам никакви проблеми с настройки - приминал съм и през аналогови сат приемници и цифрови приемници, а също така и през приемници с разкодиране на заключени системи на дадени транспондери.
За мене беше интересно да проследя проблемите с цифровизацията и как се справят обикновените хора.
Аз за разлика от другите не мисля, че е голям проблем, още повече, че качеството на аналоговия и цифровия сигнал изобщо не подлежат на сравнение.
Поздрави - С.Т. Мръзеков !
цитирайДа не говорим, че и при един се наложи изобщо да не използвам такъв кабел (стар руски телевизор Електрон Ц-280 ДБ), при който се наложи настройка от каналите докато излезе графиката на декодера на екрана.
Вярно е, че при възрастните хора е много трудно да се справят с положението.
Аз се занимавам със сателитни истории повече от 20 години и нямам никакви проблеми с настройки - приминал съм и през аналогови сат приемници и цифрови приемници, а също така и през приемници с разкодиране на заключени системи на дадени транспондери.
За мене беше интересно да проследя проблемите с цифровизацията и как се справят обикновените хора.
Аз за разлика от другите не мисля, че е голям проблем, още повече, че качеството на аналоговия и цифровия сигнал изобщо не подлежат на сравнение.
Поздрави - С.Т. Мръзеков !
значи декодер 39.90, антенката 60 лева и кабел с евробукси 6 лева. Горките пенсионери. Добре, че бяхме ние да платим масрафа на моите родители и да им свържем лелеяната телевизия. И освен товао, всяко нещо е включено в ел.мрежата, т.е. от една джаджа стават три. Честито. Просто такава гавра, особенно над възрастните хора. Поздрави!
цитирайДали, има още недостиг на такива в магазините? Поздрави! ;)
цитирайЗдрава, мирна и честита Нова година!
цитирайсветли и успешни дни за теб, Гоги.. през новата година
пожелавам от сърце..
цитирайпожелавам от сърце..
Поздравления за късните ти размисли ,хората вече напълниха джобовете на заинтересованите лица..
Цялата историе е свързана с големите пари взети от професорският екип и икономически е целесъобразно защото подръжката е по лесна ,с по малко хора и може по лесно да се манипулират картините и разговорите укоито властите или собствениците считат за неправилни.
Голяма работа ,че остават доста селища без възможност да гледат телевизия.
цитирайЦялата историе е свързана с големите пари взети от професорският екип и икономически е целесъобразно защото подръжката е по лесна ,с по малко хора и може по лесно да се манипулират картините и разговорите укоито властите или собствениците считат за неправилни.
Голяма работа ,че остават доста селища без възможност да гледат телевизия.
Търсене
За този блог
Гласове: 36075
Блогрол
1. Ремонт на пералня с износена помпа
2. Всичко, което...
3. Business
4. Предимства и недостатъци на комбинираните перални със сушилни
5. Сервиз битова техника в София
6. Ремонт на битова техника по домовете в София - перални, печки, телевизори
7. Защо да изберем пералня или климатик с инверторен мотор?
8. Как се поставя маншон на перална машина?
9. Ремонт на пералня AEG със счупена ключалка
10. Ремонт на пералня с повреден клапан
11. Ремонт на пералня Bosch в Лозенец
12. Пейзаж
13. Ремонт на битова техника
14. Ремонт на фурна, две перални и апарат за кръвно налягане в дъждовна София
15. Ремонт на печки, керамични плотове, фурни, микровълнови
16. Техник за ремонт на LCD телевизор с изгорели лампи на подсветката
17. When A Blind Man Cries - Deep Purple
2. Всичко, което...
3. Business
4. Предимства и недостатъци на комбинираните перални със сушилни
5. Сервиз битова техника в София
6. Ремонт на битова техника по домовете в София - перални, печки, телевизори
7. Защо да изберем пералня или климатик с инверторен мотор?
8. Как се поставя маншон на перална машина?
9. Ремонт на пералня AEG със счупена ключалка
10. Ремонт на пералня с повреден клапан
11. Ремонт на пералня Bosch в Лозенец
12. Пейзаж
13. Ремонт на битова техника
14. Ремонт на фурна, две перални и апарат за кръвно налягане в дъждовна София
15. Ремонт на печки, керамични плотове, фурни, микровълнови
16. Техник за ремонт на LCD телевизор с изгорели лампи на подсветката
17. When A Blind Man Cries - Deep Purple